Vyhľadávanie:

Mesto Tvrdošín

26.9.2017 Fitnes prvky v meste

Na našich ihriskách pribudli  nové cvičiace zariadenia - fitnes prvky. Konkrétne na Hviezdoslavovej ulici, pri tenisovej hale, na ihrisku v Medvedzí, v areáli MŠ v Krásnej Hôrke a medzie bytovkami č.19 a 20.

 

 

 

 

 

Popis fitnes prvkov

Vzpieranie horné OF2-14

Tréningový efekt: Posilnenie horných svalových partií, najmä predlaktia a širokého chrbtového svalu. Pozitívne vplýva na prírastok svalovej hmoty.  Spôsob používania: Stabilne sa usaďte na sedadle (tvárou alebo chrbtom k zariadeniu) a pevne uchyťte madlá. Pritiahnite rukoväť k telu a pustite ju späť až do skoro úplného vystretia lakťov. Pre spestrenie cvičenia je možné meniť rôzne polohy tela. Obtiažnosť cviku: Stredná až vysoká Konfigurácia: Horný výťah s výtlakom v sede, obojstranný horný výťah, samostatne umiestnený horný výťah.

 

Vytláčanie v sede OF2-15

Tréningový efekt: Precvičuje predovšetkým horné svalové partie. Zlepšuje rozvoj prsných svalov, ramenného pletenca svalov a horných končatín. Pravidelné cvičenie spojené s veľkým počtom opakovaní môže pozitívne ovplyvniť prírastok svalovej hmoty. Spôsob používania: Stabilne sa usaďte na sedadle. Oprite sa a pevne uchyťte obidve madlá. Vytláčajte rukoväte smerom od seba a vracajte sa späť do východiskovej pozície. Obtiažnosť cviku: Stredná až vysoká Konfigurácia: Výtlak v sede s horným výťahom, obojstranný výtlak v sede, samostatne umiestnený výtlak v sede.

 

Bežec OF2-01

Tréning určený pre rozvoj svalov dolných končatín a bedrových svalov. Pozitívne vplýva na podporu zmyslu pre rovnováhu. Napodobňuje pohyb pri behu s minimálnym zaťažením kĺbov. Spôsob používania: Postavte obidve nohy na pedále a pevne uchyťte madlá. Pohybujte nohami dopredu a dozadu. Obtiažnosť cviku: Nízka Konfigurácia: Samostatne umiestnený bežec.

 

Orbitrek OF2- 06

Tréningový efekt: Všeobecne rozvojový tréning určený pre svalové partie horných a dolných častí tela. Veľký počet opakovaní vplýva na formovanie postavy. Dodatočne vplýva na podporu pohybovej koordinácie. Spôsob používania: Postavte obidve nohy na pedále a pevne uchyťte madlá. Pohybujte nohami dopredu a dozadu, súčasne si pomáhajte rukami a striedavo ťahajte a tlačte madlá. Obtiažnosť cviku: Stredná Konfigurácia: Samostatne umiestnený Orbit.

 

Kolesá tai chi veľké a malé  OF2-04 i OF2-0

Tréningový efekt: Precvičujú sa horné svalové partie. Pozitívne vplýva na správny vývoj horných  končatín a svalov ramenného pletenca. Je to vynikajúce všeobecne rozvojové cvičenie. Spôsob používania: 1. Uchyťte obojručne malé kolesá a otáčajte ich do ľava alebo do prava. 2. Uchyťte jodnoručne veľké koleso a otáčajte ho do ľava alebo do prava. Môžete meniť rýchlosť pohybu. Obtiažnosť cviku: Nízka

 

Hrazdy rovnobežné  OF2-07

Tréningový efekt: Posilňujú sa veľké svalové partie: horné končatiny, stehná, brucho aj ramená. Dôkladné precvičovanie pomáha formovať a udržovať správne držanie tela. Má preventívny účinok na nežiadúce krívenie chrbtice. Spôsob používania: 1.Oprite sa rukami na podporných madlách, o to1č. te sa chrbtom k zariadeniu. Uchyťte pevne rukoväte. Stehná držte vodorovne, lýtka zvisle. Priťahujte nohy k trupu a následne ich spúšťajte naspäť dole. 2. Oprite sa na podporných madlách, otočte sa chrbtom k zariadeniu. Ohýbajte a vystierajte ruky v lakťoch – pre pokročilých. Obtiažnosť cviku: Vysoká Konfigurácia: Obojstranné hrazdy, Jednostranné hrazdy.

 

Lavička OF2-05

Tréningový efekt: Cvičenia vykonávané na tomto zariadení pomáhajú posilniť brušné svaly. Pri precvičovaní priamych príklonov pracujú iba priame brušné svaly. Pri precvičovaní príklonov s pridaním otáčania trupu pracujú priečne brušné svaly. Toto cvičenie výborne vplýva na formovanie postavy. Spôsob používania: ľahnite si na lavičku tvárou otočenou smerom hore. Zohnite si nohy v kolenách, chodidlá si oprite o dolnú priečku. Ruky si založte za hlavu. Priťahujte trup v nasledujúcej postupnosti: najprv hlava, potom ramená a potom celý zvyšok tela. Postačí vykonávať cviky niekoľko centimetrov nad povrchom lavičky. Vykonávajte plynulé pohyby. Obtiažnosť cviku: Vysoká Konfigurácia: Obojstranná lavička, Jednostranná lavička

 

Trojhrazda OF2-10

Tréningový efekt: Toto cvičenie slúži na rozťahovanie ramien, chrbta a svalov hôh. Spôsob používania: 1. Oprite sa pevne na madlách, držiac obe nohy vystreté. Priťahujte trup striedavo k opretej nohe a nohe . položenej na zemi. Opakujte cviče1n.ie k druhej nohe. Pocítite rozťahovanie dvojhlavého svalu snehna a lýtka. 2. Uchyťte madlo a vykonajte cvik s vystretými nohami, postupne priťahujte hrudník k zemi. Pocítite rozťahovanie ramenných a chrbtových svalov. Obtiažnosť cviku: Nízka Konfigurácia : Samostatne stojace zariadenie

 

Veslá OF2-13

Tréningový efekt: Je to jedno z najvšetraňnejších zariadení. Tým správnym a žiadaným spôsobom aktivizujje všetky svaly Vášho tela. Je to dokonalé cvičenie na zvýšenie výkonu Vášho organizmu. Spôsob používania: Postavte si Vaše chodidlá na stúpadlách, pevne uchyťte obidve madlá. Pritiahnite rukovät k bruchu a súčastne držte nohy vystreté. Vráťte sa do východiskovej pozície. Obtiažnosť cviku: Stredná Konfigurácia: Samostatne stojací veslár

 

Tlak nohy  OF2-08

Tréningový efekt: Buduje predovšetkým svalovú hmotu dolných končatín. Len v minimálnej miere zaťažuje kĺby. Pomáha zlepšiť správne fungovanie dolných končatín. Keď počas cvičenia nebudete vychyľovať Vaše kolená do vnútra ani smerom von, stabilizujete si takýmto spôsobom svoje kolenné kĺby. Spôsob používania: Stabilne sa usaďte na sedadle a postavte si Vaše chodidlá na stúpadlách. Vystierajte nohy a odtláčajte sa od zariadenia a opätovne ich pokrčte v kolenách. Obtiažnosť cviku: Stredná Konfigurácia: Jednostranný aj dvojstranný prítlak nôh

Twister  OF2-11

Tréningový efekt : Podporuje činnosť Bedrivých kĺbov a chrbtpozitívne vplýva na brušné svaly. Dokonale uvoľňuje. Doporučujeme predovšetkým pre dámy. Spôsob používania: Obidvomi nohami sa postavte na stúpadlá, rukami sa chyťte madiel a bedrami vykonávajte rovnomerný kruhový pohyb striedavo v pravo a v ľavo. Obtiažnosť cviku: Nízka Konfigurácia: Umiestňuje sa v spojení s kyvadlom VPF-10

Váhadlo OF2-12

 

Tréningový efekt: Podobne ako twister, dokonale aktivizuje dolné časti tela. Dodatočne pomáha zlepšiť rovnovážny pocit a výborne uvoľňuje. Doporučujeme predovšetkým pre dámy. Spôsob používania: Obidvomi nohami sa postavte na stúpadlá a rukami sa pevne chyťte madiel. Nohami vykonávajte rovnomerný kyvadlový pohyb striedavo v pravo a v ľavo. Obtiažnosť cviku: Nízka. Konfigurácia : v spojení s VPF- 09

 

Jazdec OF2-02

Tréningový efekt: Posilnenie ramenných svalov, hornej časti chrbta a nôh. Spôsob používania: Usaďte sa na sedadle. Postavte si chodidlá na pedáloch, pevne uchyťte obidve rukoväte. Pritiahnite rukoväte k bruchu a súčasne vystrite nohy. Vráťte sa do východiskovej pozície. Obtiažnosť cviku: Stredná až vy